Regulamin Sklepu Internetowego NIKOLA
Sklep internetowy NIKOLA dostępny pod adresem www.nikolasklep.pl, prowadzony jest przez FHUP NIKOLA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Myślenicach, przy ul. K. Wielkiego 219, 32-400 Myślenice, wpisaną do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001062921, NIP: 6812101817, REGON: 526635560, o kapitale zakładowym 30 000 PLN, dane kontaktowe:
Adres e-mail: sklep@nikola.sklep.pl
Telefon: 606-274-960
I. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, podczas których Sklep Internetowy realizuje Zamówienia oraz wysyła Towary.
2. Formularz rejestracji – formularz udostępniony na stronie internetowej Sklepu Internetowego, który umożliwia założenie konta i złożenie Zamówienia obejmującego Towary oferowane do nabycia za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, korzystająca z oferty Sklepu Internetowego i składająca Zamówienie w Sklepie Internetowym.
4. Kodeks cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz. U. z 2014 r. poz.121 ze zm.).
5. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, zawierający z FHUP NIKOLA sp. z o.o. umowę za pośrednictwem Sklepu Internetowego w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 22(1) Kodeksu cywilnego). Przez Konsumenta rozumie się także Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą z FHUP NIKOLA sp. z o.o. za pośrednictwem Sklepu Internetowego umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą tego Klienta w sytuacji, gdy taka umowa nie posiada dla tego Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tego Klienta działalności gospodarczej.
6. PDF – format zapisu plików, który można odczytać po pobraniu zapisanego w nim pliku na dowolnym urządzeniu wyposażonym w czytnik PDF.
7. Sklep Internetowy/Sprzedawca – FHUP NIKOLA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Myślenicach, przy ul. K. Wielkiego 219, 32-400 Myślenice, wpisaną do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001062921, NIP: 6812101817, REGON: 526635560, o kapitale zakładowym 30 000 PLN.
8. Towar – produkty dostępne do nabycia w Sklepie Internetowym.
9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów, zawarta pomiędzy FHUP NIKOLA sp. z o.o. a Klientem, zawierana z wykorzystaniem strony internetowej Sklepu Internetowego po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
10. Ustawa o prawach konsumenta - Ustawa z dnia 30 maja 2014 roku O prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).
11. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
12. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży Towaru.
II. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem www.nikolasklep.pl.
2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3. Sklep Internetowy, działający pod adresem www.nikolasklep.pl prowadzi sprzedaż artykułów dziecięcych, w tym między innymi wyrobów tekstylnych, łóżeczek dziecięcych, kołysek, a także innych artykułów dziecięcych. Zamówienia są przyjmowane za pośrednictwem strony internetowej Sklepu Internetowego.
4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
a. Zasady dokonywania rejestracji i korzystania z indywidualnego konta w ramach Sklepu Internetowego;
b. Warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu Internetowego;
c. Zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego;
5. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa FHUP NIKOLA sp. z o.o. zawiera Umowy sprzedaży tylko z osobami pełnoletnimi.
6. Informacje o Towarach po dane na stronie internetowej Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
7. Do składania Zamówień w Sklepie Internetowym niezbędne jest posiadanie przez Klienta aktywnego adresu poczty elektronicznej.
8. Rękojmia za wady rzeczy sprzedanej przez FHUP NIKOLA sp. z o.o. jest wyłączona w stosunku do przedsiębiorców i osób fizycznych nie będących Konsumentami.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
1. Dokonanie zakupu za pośrednictwem Sklepu Internetowego możliwe jest przy wykorzystaniu zarejestrowanego uprzednio konta lub bez rejestracji – jako gość.
2. Rejestracja konta może nastąpić poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie internetowej Sklepu Internetowego lub podczas składania przez Klienta Zamówienia.
3. Klient zobowiązany jest do wypełnienia formularza rejestracyjnego zgodnie ze stanem faktycznym, w szczególności poprzez podanie adresu e-mail umożliwiającego potwierdzenie złożonego Zamówienia. Po ukończeniu wypełniania formularza, Klient automatycznie otrzymuje wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej podany podczas rejestracji, w której znajduje się link umożliwiający zalogowanie się do Sklepu Internetowego oraz dokonanie zmiany hasła do zarejestrowanego konta.
4. Przed złożeniem i potwierdzeniem Zamówienia Klient oświadcza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem oraz akceptuje jego postanowienia, dobrowolnie składa Zamówienie oraz wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych Klienta wyłącznie do celów szczegółowo opisanych w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem https://nikolasklep.pl/polityka-prywatnosci/, w szczególności związanych z realizacją Zamówienia przez Sprzedawcę.
5. Regulamin Sklepu Internetowego dostępny jest nieodpłatnie do pobrania w formacie PDF klikając w link www.nikolasklep.pl/regulamin.pdf.
6. FHUP NIKOLA sp. z o.o. może pozbawić Klienta prawa do korzystania z zarejestrowanego konta w Sklepie Internetowym, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
a. Podał w trakcie rejestracji w Sklepie Internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
b. Dopuścił się za pośrednictwem Sklepu Internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu Internetowego;
c. Dopuścił się innych zachowań, niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi, przyjętymi, zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię FHUP NIKOLA sp. z o.o.
7. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania z konta w Sklepie Internetowym, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej indywidualnej zgody FHUP NIKOLA sp. z o.o.
8. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
a. Niedostarczania i nieprzekazywania za pośrednictwem Sklepu Internetowego treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
b. Korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie złośliwego oprogramowania lub nieodpowiednich urządzeń;
c. Korzystania ze wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego;
d. Korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi przyjętymi zasadami korzystania z sieci Internet.
IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
2. Umowa sprzedaży zostaje zawarta po przyjęciu przez Sprzedawcę Zamówienia, z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie Zamówienia przez Sprzedawcę.
3. Wszystkie produkty oferowane w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone do obrotu na rynku polskim.
4. Wszystkie ceny podane na stronie internetowej Sklepu Internetowego są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i nie obejmują kosztów przesyłki.
5. Klient jest zobowiązany do dokonania zapłaty za złożone Zamówienie najpóźniej w ciągu 72 godzin od momentu otrzymania informacji o przyjęciu Zamówienia przez Sprzedawcę, o czym Klient jest informowany za pomocą wiadomości e-mail, kierowanej na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas składania Zamówienia. Termin, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym nie dotyczy Zamówień złożonych z wyborem płatności za pobraniem.
6. Zamówienie jest przekazane do realizacji (skompletowania i spakowania do wysyłki) w ciągu 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedawcy zapłaty od Klienta lub niezwłocznie, w przypadku złożenia przez Klienta Zamówienia z wysyłką Towaru za pobraniem. Po upływie 14 dni od złożenia Zamówienia, zostaje ono anulowane automatycznie w przypadku braku zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy. Zastrzeżenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie ma zastosowania do Zamówień z wysyłką Towaru za pobraniem.
7. Zamówienie jest wysyłane do 10 dni roboczych od chwili zakończenia realizacji Zamówienia.
8. Dowodem zakupu jest paragon (lub faktura VAT na życzenie Klienta) załączony do przesyłki lub przesłany Klientowi na adres poczty elektronicznej wskazany przy składaniu Zamówienia.
V. Ceny i metody płatności
1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem wysokości stawki), cła oraz wszelkie inne składniki.
2. Klient ma możliwość zapłaty ceny:
a) Przy odbiorze – po otrzymaniu Towaru objętego Zamówieniem z wybraną opcją „płatność za pobraniem” Sklep Internetowy prześle automatycznie na podany w formularzu Zamówienia adres e-mail potwierdzenie przyjęcia Zamówienia wraz z jego ceną do zapłaty, którą należy uregulować kurierowi/listonoszowi gotówką w momencie otrzymania przesyłki. Sklep Internetowy zastrzega sobie w niektórych sytuacjach prawo do dodatkowej weryfikacji telefonicznej tego typu Zamówień.
b) Przelewem – po złożeniu Zamówienia z wybraną opcją „płatność przelewem”. Sklep Internetowy automatycznie prześle na podany w formularzu Zamówienia adres e-mail potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, na podstawie którego należy dokonać zapłaty. W tytule przelewu należy wskazać numer Zamówienia.
c) Przy pomocy płatności elektronicznej i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem dostawców usług płatniczych (PayU S.A.).
3. Cena dostawy dla jednego produktu - w zależności od gabarytu i wagi paczki według wskazania przy opisie danego produktu na stronie internetowej Sklepu Internetowego powiększone o ewentualne koszty ubezpieczenia i/lub inne zamówione przez Klienta dodatkowe opcje dostawy.
4. W przypadku zamówienia jednorazowo większej ilości produktów ceny za dostawę ustalane są indywidualnie między Sklepem Internetowym, a Klientem. Ponadto, w przypadku dostawy Towarów o niestandardowych gabarytach lub wadze koszty przesyłki będą indywidualizowane, w porozumieniu z Klientem.
5. Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca wg chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów znajdujących się w ofercie Sklepu Internetowego oraz wprowadzania nowych Towarów do oferty Sklepu Internetowego. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny Towarów w Zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny lub warunków wyprzedaży. Powyższe uregulowanie nie dotyczy Konsumentów.
6. Numer rachunku bankowego Sklepu:
ING 14 1050 1445 1000 0090 6562 4158.
VI. Koszty i sposoby dostawy
1. Koszty przesyłki ustalane są w zależności od gabarytu i wagi paczki zgodnie z punktem V. powyżej.
2. Wysokość opłaty za dostawę podawana jest podczas składania Zamówienia, gdy Klient wybiera preferowany przez niego rodzaj przesyłki, po zapoznaniu się z jej podaną przez Sklep Internetowy ceną. Opłata za dostawę wskazana jest w e-mailu zawierającym potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, na podstawie którego należy dokonać zapłaty.
3. Sklep Internetowy oferuje następujące sposoby dostawy Towarów:
a) kurier GLS,
b) odbiór osobisty pod adresem ul. Kazimierza Wielkiego 219, 32-400 Myślenice.
3. W przypadku niedostępności części produktów w Zamówieniu Klient informowany jest o w jakim zakresie Zamówienie zostało przyjęte przez Sklep Internetowy. Może wtedy podjąć, w terminie 72 godzin od otrzymania od Sprzedawcy informacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości Zamówienia i zwrot wpłaconej kwoty za Zamówienie).
4. W przypadku Zamówień składających się z kilku Towarów, a mających zostać dostarczonymi w jednej przesyłce, termin realizacji Zamówienia będzie uzależniony od terminu skompletowania przez Sklep Internetowy ostatniego elementu danego Zamówienia i zapłaty za wszystkie zamówione Towary.
VII. Warunki reklamacji
1. Sklep Internetowy odpowiada za zgodność świadczenia z umową, w tym w szczególności Sklep Internetowy jest odpowiedzialny wobec Konsumenta w razie braku zgodności dostarczonego mu Towaru z umową (rękojmia) na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta. Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie określonym w art. 43b) ust. 2 lub ust. 3 Ustawy o prawach konsumenta, jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych tamże oraz, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej cechy.
2. Sklep Internetowy odpowiada za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia Konsumentowi i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia jest dłuższy.
3. Sklep Internetowy w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego udzieli odpowiedzi na reklamację Konsumenta.
4. W celu wykonania uprawnień związanych z niezgodnością świadczenia Sklepu Internetowego z umową Konsument powinien zgłosić do Sklepu Internetowego, który Towar (Towary) jest niezgodny z umową, przedstawić dowód zakupu reklamowanego Towaru (Towarów) od Sklepu Internetowego, opisać na czym niezgodność polega (dołączając w miarę możliwości dokumentację zdjęciową) oraz sprecyzować, z którego przewidzianego Ustawą o prawach konsumenta uprawnienia Konsument korzysta.
5. W sytuacji, w której Sklep Internetowy odpowiada za niezgodność Towaru z umową, Sklep Internetowy rozstrzygając reklamację, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi rękojmi oraz biorąc pod uwagę żądania Konsumenta wymieni lub naprawi ten Towar.
6. W sytuacjach określonych Ustawą o prawach konsumenta, to jest, w razie zaistnienia niezgodności świadczenia Sklepu Internetowego z umową, za którą Sklep Internetowy ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych Ustawą o prawach konsumenta oraz:
Odmowy przez Sklep Internetowy doprowadzenia Towaru do zgodności z umową ze względu na to, że zarówno naprawa, jak i wymiana Towaru są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów; lub
Nie doprowadzenia przez Sklep Internetowy do zgodności Towaru z umową poprzez jego naprawę lub wymianę; lub
Dalszego występowania braku zgodności Towaru z umową, pomimo, że Sklep Internetowy próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową; lub
Gdy, brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy; lub
Gdy, z oświadczenia Sklepu Internetowego lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sklep Internetowy nie doprowadzi Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta
jeżeli Konsument złoży do Sklepu Internetowego oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy Sklep Internetowy zwróci Klientowi należność zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta.
7. Klient nabywający Towar w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą (Klient nie będący Konsumentem) ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów kodeksu cywilnego, przy czym odpowiedzialność Sklepu Internetowego z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towarów ogranicza się do kwoty, jaką Klient nie będący Konsumentem zapłacił Sklepowi Internetowemu za nabycie danego Towaru.
8. Działając na podstawie art. 14 ust 1 ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) uprzejmie informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępniła platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platformę ODR). Informujemy, iż dla konsumentów w Polsce dostępne są następujące, pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: za pomocą miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
9. Ze względu na fakt, że przedmiotem działalności Sklepu Internetowego nie jest świadczenie usług przechowania towarów, Sklep Internetowy wskazuje, że jego intencją nie jest przechowywanie Towarów nieodebranych przez Klientów po przeprowadzeniu postępowania reklamacyjnego przez czas przekraczający 3 miesiące. Uprzejmie prosimy o odbiór przesyłek zawierających Towary zwracane przez Sklep Internetowy po przeprowadzeniu postępowania reklamacyjnego oraz o odpowiedzi na zapytania Sklepu mające na celu ustalenie zasad zwrotu takich Towarów (to jest czasu dostawy, adresu dostawy).
VIII. Warunki gwarancji
1. Towary sprzedawane przez Sklep Internetowy mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź dystrybutora. Sklep Internetowy nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane Towary. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.
2. W przypadku Towaru, na który producent lub dystrybutor udzielił gwarancji, Klient może reklamować Towar:
korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji - w tym wypadku Klient reklamuje Towar bezpośrednio do gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji), zgodnie z informacjami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej;
korzystając z uprawnień przysługujących mu z tytułu rękojmi – w takim przypadku należy złożyć reklamację stosownie do postanowień pkt VII. Regulaminu.
IX. Prawo odstąpienia od umowy
1. Zgodnie z Ustawą O prawach konsumenta, Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ww. ustawy.
2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się dla umowy przy wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
3. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie może złożyć na formularzu, który znajduje się na stronie internetowej Sklepu Internetowego, pod adresem: www.nikolasklep.pl/contacts bądź w inny sposób przewidziany w ustawie o prawach konsumenta.
4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć poprzez formularz wskazany w poprzednim ustępie albo sporządzić go na piśmie, a następnie wysłać go na adres Sklepu Internetowego.
5. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep Internetowy, Sklep Internetowy nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
6. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje:
a) w przypadku zamówień Towarów wykonywanych według specyfikacji Konsumenta lub wyraźnie zindywidualizowanych;
b) gdy przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
c) gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
8. Zwracane przez Konsumenta Towary muszą zostać odesłane w stanie kompletnym. Towary te powinny zostać zwrócone w stanie niezmienionym. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób, który nie jest konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Konsument odpowiada za każde zmniejszenie wartości rzeczy sprzedanej będące następstwem jego działania. Odpowiedzialność Konsumenta za zmniejszenie wartości rzeczy sprzedanej ma charakter odszkodowawczy. Zakres odpowiedzialności Konsumenta powinien zostać ustalony w oparciu o porównanie wartości rzeczy nowej z wartością rzeczy z uwzględnionym stopniem zużycia.
9. Do przesyłki zwrotnej należy dołączyć informację z numerem rachunku bankowego, na jaki Sklep Internetowy ma zwrócić zapłaconą cenę. W ciągu trzech dni roboczych od odbioru Towaru Sklep Internetowy dokona sprawdzenia produktu. Jeżeli zostaną spełnione przesłanki odstąpienia od umowy na gruncie ustawy o prawach konsumenta Sklep Internetowy niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni dokona zwrotu zapłaty na wskazane konto bankowe Konsumenta.
10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty przesyłki zwracanego towaru.
X. Postanowienia końcowe
1. Koszty przesyłek w przypadku wymiany towaru wynikającej z błędnej realizacji zamówienia przez Sklep Internetowy pokrywa w całości Sklep Internetowy.
2. Zespół Sklepu Internetowego dokłada wszelkich starań, aby opisy i dane techniczne umieszczonych w Sklepie Internetowym produktów były zgodne z rzeczywistością. Niemniej, w każdym przypadku, gdy dane (w tym opisy i dane techniczne produktów) prezentowane na witrynie internetowej Sklepu Internetowy w dniu złożenia przez Konsumenta Zamówienia nie pokrywałyby się z rzeczywistością, w ciągu 14 dni od daty zakupu ma on prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
3. Sklep Internetowy informuje, że wszystkie zamieszczane na stronach internetowych Sklepu Internetowego znaki handlowe i towarowe w postaci materiałów graficznych i zdjęć produktów podlegają ochronie prawnej na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U, ich kopiowanie oraz przetwarzanie i wykorzystywanie jest zabronione bez zgody autora.
4. Logotyp NIKOLA jest własnością Sklepu Internetowego i nie może zostać edytowany, przetwarzany ani udostępniany lub wykorzystywany bez zgody właściciela Sklepu Internetowego.
5. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy Kodeks cywilny.
6. Niniejszy Regulamin został sporządzony na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy o prawach konsumenta.
7. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku zmiany obowiązujących przepisów. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.
8. Regulamin obowiązuje od 25 listopada 2015 roku.
10. Aktualizacje regulaminu:
a) 25.05.2018 r.
b) 15.05.2023 r.
c) 01.01.2024 r.